Montagu! - Reisverslag uit Montaguto, Italië van Juf Mylene - WaarBenJij.nu Montagu! - Reisverslag uit Montaguto, Italië van Juf Mylene - WaarBenJij.nu

Montagu!

Blijf op de hoogte en volg Juf

24 Februari 2014 | Italië, Montaguto

We zijn er! Het lange wachten is alweer (bijna) vergeten. Het ontvangst van stichting Africen heeft dat zeker goedgemaakt. Tijdens de 2 uur durende autorit werd al uitvoerig over het landschap, de bevolking en de gebruiken van zuid Afrika verteld. We zijn langs machtige bergen en wijngaarden (nooitgedacht, stellenbosch) gereden. Ook zijn we door de Hottentot-tunnel gereden. (Ja die van de hottentottententententoonstelling!)

Montagu is een leuk, vriendelijk en net dorpje. Op weg naar de supermarkt kwam er een jongentje op ons af met een brief in zijn hand van een sponsorloop. Of we hem wilden sponsoren voor 10 rand (munteenheid van zuid Afrika) want dan kon de school nieuwe t-shirts kopen voor het rugby team van de school. We hebben er natuurlijk wat extra's van gemaakt voor hem! De sponsorloop rent hij waarschijnlijk op blote voeten. Schoenen had hij op straat niet aan.
Terwijl we met het jongetje staan te praten, komt er ook een inwoner van Montagu bij ons staan. Hij vertelt ons waar de supermarkt is en hoe we er moeten komen. Maar hij is ook zo vriendelijk om ons er gewoon even heen te rijden.

Tijdens het diner hebben we met Hans van stichting Africen de dag voor morgen doorgesproken. Wij zijn er helemaal klaar voor om de leerkrachten en de kinderen te ontmoeten!
Spannend en leuk!