Laatste dag Ashbury skool en safaripark! - Reisverslag uit Montague, Verenigde Staten van Juf Mylene - WaarBenJij.nu Laatste dag Ashbury skool en safaripark! - Reisverslag uit Montague, Verenigde Staten van Juf Mylene - WaarBenJij.nu

Laatste dag Ashbury skool en safaripark!

Blijf op de hoogte en volg Juf

01 Maart 2014 | Verenigde Staten, Montague

Dag leerders van de Ashburyskool en dag Montagu!

Wat een geweldige ervaring! Drie dagen meelopen op de Ashburyskool. Ieder dagdeel werd ik gekoppeld aan een andere docent. Op deze manier heb ik een goed beeld gekregen van het onderwijs in de groepen 1/2 (graad R), en de groepen 3 t/m 5 (graad 1 t/m 3).
Toen ik dinsdag in een graad 2 groep mocht kijken zat ik bij een juf die meteen aangaf dat er discipline problems waren in de groep. Tja wat wil je in een klas met 42 kinderen. Dagelijks komen er 5-6 leerders te laat op school.
De dag begint met een gebed waarna de kinderen een uur op een tapijt zitten en moeten luisteren naar de juf. Ze roepen na wat de juf hen vertelt/ aanleert. Zonder enige instructie moeten ze daarna de sommen van het bord opschrijven in hun schrift en het antwoord erbij zetten. Sommige leerders herkennen niet eens de getallen, hebben geen idee wat de waarde ervan is, laat staan dat ze er mee moeten rekenen! Na de les vraagt de juf wat ik er van vond en hoe we dit in Nederland aanpakken. Ik wil haar dat met alle plezier laten zien! Morgen geef ik een rekenles!

Met meneer de uil, de verliefde harten en de Tweelingen in mijn tas stap ik de volgende dag het lokaal in. Vandaag doen we een les rekenen op de Nederlandse manier, vertel ik de kinderen. We leren vandaag over het verdubbelen en halveren van getallen tot 20. De kinderen blijven op hun plekje aan de tafel zitten, ik geef het doel aan, gebruik het bord en flessen dopjes om het visueel te maken en. Na 10 minuten gaan de kinderen aan de slag. Ik werk met een hele zwakke groep van 6 kinderen. 4 daarvan pakken de instructie best goed op en werken enthousiast met de dopjes. Twee anderen blijven hangen in het overschrijven van het schrijfpatroon en de sommen op het bord. Er lijkt bij hen niets binnen te komen. Mogelijk hebben zij het AS syndroom, schade als gevolg van alcohol gebruik tijdens de zwangerschap. Daarna met het snelle groepje kinderen een rekenmemory van de vriendjes van 100 gedaan. Dat vonden ze geweldig.
Toen iedereen nagenoeg klaar was, heb ik opnieuw instructie gegeven. Nu over de positiewaarde van de getallen, de tienen en de enen.
Als afsluiter hebben we bingo gedaan. De leerders mochten zelf acht getallen opschrijven tot en met 20. Het duurde even tot ze het doorhadden, maar toen vonden ze het dan ook baie lekker! (Heel erg leuk).

Als afsluiting van ons bezoek had de Ashburyskool een heel middagprogramma met optredens bedacht. Helaas, door het warme weer kon het niet helemaal doorgaan en werden we alleen verrast met een prachtig lied. Kippenvel in 41 graden....ongelooflijk mooi!

's Avonds hadden we een snack en drink met alle scholen. Het was erg leuk om ook alle leerkrachten van de andere Afrika-gangers te ontmoeten.




  • 01 Maart 2014 - 09:05

    Mariëlle:

    Jeetje Mylene, wat een avonturen! Geweldig om een rekenles te mogen geven. Wat een verschillen zijn er dan toch nog he?! Maar: ik weet zeker dat je heel wat kennis hebt overgebracht!
    Zo te lezen is de safari ook helemaal geslaagd. LEUK! Geniet nog van je laatste dag/ dagen... En dan alle indrukken verwerken en hopelijk een voorspoedige vlucht naar huis! Xx Mariëlle

  • 01 Maart 2014 - 09:16

    José Geutjes:

    Fantastisch om te lezen wat je allemaal heb mogen ervaren.
    Geniet nog even met volle teugen!

  • 01 Maart 2014 - 12:13

    Ellen:

    Hoi Mylène,

    Geweldig wat je allemaal doet in die paar dagen. Wát een indrukken!
    Wat hebben onze kindertjes het dan goed hè?! Het zal voor jou maar zeker voor hen een hele ervaring geweest zijn om op deze manier les te krijgen......
    En dan jullie safari! Jullie hebben geboft om zo veel te zien!
    Ik wens je nog een lange dag zodat je veel indrukken op kunt doen! En natuurlijk een wat kortere terugreis dan de heenreis!
    Liefs, Ellen

  • 01 Maart 2014 - 17:42

    Tonny:

    hoi Mylène
    wat ontzettend leuk om te lezen en wat een fantastische ervaring. ik ben heel nieuwsgierig naar je verhalen en de foto's.
    een hele goede terugreis gewenst
    liefs tonny

  • 02 Maart 2014 - 14:56

    Suzanne Stap:

    Hoi Mylène,
    Wat een avontuur! Super leuk om het allemaal te lezen. Heel indrukwekkend en wat een mooie foto's! Nog even genieten en dan hopelijk een goede terugreis! ;) Groetjes Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juf

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 3901

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Onderwijssafari Zuid-Afrika

Landen bezocht: